Monday, October 15, 2012

Sügis jooksuradadel

Käisin eelmisel nädalal Pirita metsas. Võtsin spetsiaalselt kaasa ka fotoka, et sügisvärvid ja jooksurajad pildile püüda. Õhk oli jahe, kuid siiski nägin siin-seal üksikuid inimesi. Päike paistis puude vahelt ja kõik oli kuidagi vaikne. Lehed langesid puudelt...


Sagedased vihmasajud on tekitanud terviseradadele lombikesi. Pisikesi kui ka nii suuri, et peab päris suure põike sisse tegema, et mitte jalgu märjaks saada.


Siis kui mina metsas käisin, oli kuiv ilm ja nii on ju mõnus metsas trenni teha. Kui aga sajab vihma ja puhub tuul, siis juba kodu aknast välja vaadates, kohe kuidagi ei kisu välja. Tean, et kui on õiged riided, mis peavad nii vett kui ka tuult, ei tohiks trenni kvaliteet kannatada ja põhjust trenni vahele jätta ei ole. 


Kehva ilmaga on kerge trenne vahele jätta. Mida teie teete kui väljas on kole ilm, aga trenni tahaks teha? Mis on teie nipid halvale ilmale vastupanemiseks? 

10 comments:

Kaur said...

Esiteks: teie blogi vaike-layout on "magazine". Selles ei õnnestu mul teile ühtegi kommentaari kirjutada. Proovisin eri brauseritega - mõnes pole "add a conmment" nuppu üldse, mõnes on, aga ei tööta. Ja üldse on see magazine kujundus jube. Palun muutke ära.

Trenni:
alati aitab, kui minna koos sõbraga. Kaks nädalat tagasi tahtsin jooksma minna - aga sadas ladinal. Õnneks olin sõbraga kokku leppinud, et läheme teeme Harku ringi, olgu ilm mis on. Rajale jõudes tuli veel paar tilka, siis jäi vihm vakka ja asemel tuli päike. Saime imeilusa jooksu kena sügisilmaga. Aga poleks kokkulepet olnud, poleks me vist kumbki end õue vedanud.

Teiseks: mine mõnda regulaarsesse trennigruppi. Jooksupartner on loomulik valik, aga eks neid on veel. (Ma ise üritan CFC-sse jõuda.) Seal ka ei hoolita ilmast, trenn toimub ka maavärina ja taifuuni ja -50C korral.

Kolmas - tuulega tuleb minna metsa. Isegi talvel võtab raagus puudega mets tuule täiesti kinni. Ma olen küllalt Harkus suusatanud korraliku tuisuga - nii kui parklast rajale saad, on ilm vaikne ja rahulik. Tuled pärast välja ja imestad, et kuidas küll sellise tuisuga sõita saab, aga no saab.

Neljandaks - kui ikka ilm üldse ei kutsu, siis asenda jooks millegi muuga. Sörgi spordisaalis, käi ujumas, võimle. Või mine kinno. Ja ära muretse, meiesugusele harrastajale ei tee mõni ärajäänud trenn midagi.

Jõudu sörkimisel!

Gea said...

Tere Kaur!

Aitäh tähelepaneku eest. Pole osanud layout´le tähelepanu pöörata. Aga kui näiteks ise valid endale ülevalt vasakust äärest meelepärase layout´i, kas siis ka ei saa kommenteerida? Ma igal juhul tegelen sellega ja proovin seda vaadet paremaks muuta (et saaks ikka mugavalt kommenteerida).

Sõbraga trennis käimine on hea mõte. See hoiab vormis ja tõesti ilm ei ole vabandus, et sõbrale helistada ja öelda, et ma täna ei tule.

Trennigrupis käiksin arvatavasti juba ammu kui mulle ei meeldiks ise oma trenni aega valida. Vahest on hea päeval trenn ära teha ja vahest õhtul. Kui aga on kindel aeg, siis see on nagu üks kohustus, mille järgi tuleb kõik muu sättida. See on mulle nagu vabaduse piiramine. Loomulikult ei tähenda see seda, et selline treenimise variant teistele ei sobiks :)

Sellega olen 100% nõus, et metsas on tuult kordades vähem kui kuskil majade vahel tiirutades.

Ma olen viimastel nädalatel proovinud jooksu kepikõnniga asendada. Et kui jooksuilm ei ole, siis ei jääks trenn tegemata. Väga meeldib!

Aitäh, et oma mõtteid jagasid. Proovime siis blogi kujunduse selliseks seada, et oleks võimalik esimese korraga ka kommenteerida.

Kaur said...

Kujunduse ilu mõttes mul muide etteheiteid ei ole. Lihtsalt see magazine on googlel tehniliselt niru. Ka preaegu - selleks, et kommentaare üldse näha, pidin päris tükk aega ringi klikkima. Küll näitab ta kommide arvuks nulli, siis paneb sissekande kinni, mingi jama.

Kindel kella-aeg kindlasti piirab. Aga ta piirab palju vähem kui muud kella-ajalised kohustused, mida vähemalt mul jätkub igasse õhtusse. Iganädalase korduva trenni puhul saad garantii, et sa trenni tõesti jõuad. Ülejäänud pere arvestab sellega ja ei ütle "ma lähen siis kinno või juuksurisse või ise jooksma".

Ehk, ma niikuinii elan eelkõige ülejäänud pere tegemiste rütmis. Mõni aeg iseendale reserveerida annab vabadust juurde, mitte ei võta ära.

Andres said...

Minul on 1 nö. nipp, mis töötab iga ilma korral. Seina peal on kalender, kus on kirjas järgmise 6 nädala trennid päevade kaupa. Ja need toimuvad igal juhul, ükskõik mis ilm on. Kui trenn ära jätta, on endal kehv tunne, et kas siis tõesti ei saanud selle ilmaga hakkama ...

Anonymous said...

Tere Gea ja Andres,
Mina olen pärast seda kui kevadel spordiklubist ära tulin, sõlminud "lepingu" Hiiu-Astangu kergliiklusrajaga. Seal või läheduses võib mind ka pea iga päev jooksmas või käimas kohata. Kuumaksu ei ole, liitumistasu ei ole, lepingutrahve ka ei ole! Väga rahul.
Tulevale talvele mõeldes on muidugi problemaatiline nädala sees 4-5 korda õhtul pimedas-külmas-niiskes väljas liikuda.
Kas olete jooksutehnika teemal, millest blogis mõni aeg tagasi kirjutasite, kelleltki abi nõutanud? Mõtlen, et üks võimalus oleks küsida Evelin Taltsilt, ta tegutseb seal samas piirkonnas Nõmme ujulas. Võib-olla teha siis väike koolitus grupiga - meid oleks kokku juba kolm ja niiviisi tuleks soodsam. --Priit

Andres said...

Mulle ka meeldib Hiiu-Astangu rada. Jooksnud seal küll ei ole, aga rulluisutamiseks, s.h. 0,5-1 km pikkadeks kiirendusteks on see rada parim, kus sõitnud olen.
Jooksutehnika osas lükkus plaan natuke edasi. Jooksueksperti testima minek toimub ca. 3-4 nädala pärast ja peale seda saab tehnika ette võtta. Tehnika osas lükkus plaan edasi, kuna mul oli septembris niivõrd äge luuümbrise põletik mõlemal jalal korraga (esimest korda elus!), et kõigepealt tuli selles osas korda saada. Aga praegu kannatab juba täitsa normaalselt joosta ja natuke rohkem kui kuu pärast saab jooksutehnikat paremaks tegema hakata. Kui Evelin Talts on valmis õpetama, siis hea meelega.

Gea said...

Mulle meeldib ka rohkem selline variant, et saab ilma spordiklubita hakkama. Valgustatud kergliiklusteed on suur "õnnistus". Mina ei olegi Hiiu-Astangu rajale veel jõudnud kuigi suvel sai osa sellest teejupist rattaga läbitud :)

See koolituse mõte on super! :)Tulebki ju küsida nendelt, kes ise väga hästi oskavad.

Anonymous said...

Väga hea! Uurin asja. -Priit

Kaur said...

Veel üks variant on osaleda võistlustel ja kasutada neid trenniks. Mingeid võistlusi on aga kogu aeg. Nädal tagasi - Rabajooks, sel nädalavahetusel - Libahunt, ja nii edasi.

Võistluse eelis on taas see, et sa ei jäta seda ilma pärast ära.

Andres said...

Jah, eriti hea on see siis, kui võistlused on kodule lähedal. Osalesin ka vahepeal 2 kuu jooksul 6 võistlusel, nüüd on väike paus, novembri teisest poolest läheb edasi.