Thursday, December 1, 2016

Eesti rulluisukalender on hõredavõitu?

Kui teistel vastupidavusaladel - jooksmises ja rattasõidus - on kevadest sügiseni võistluste kalender nii tihe et on raskusi ürituste valimisega, siis rulluisutamises on seis vastupidine - üritusi on nii vähe, et kõigil võistlustel on kohal praktiliselt kõik alaga tegelejad.

Kui üritusi on väga vähe (aastal 2015 oli Eestis kõigest 5 suuremat rulluisuvõistlust), kannatab selgelt kogu spordiala - ei teki juurde harrastajaid, sest õiget väljundit ei ole ja ammugi ei teki juurde massiliselt noori huvilisi. Käies näiteks sel aastal vaatamas ka lastesõite, mis sõidetakse enne maratone, oli seis Eestilaste osas ikka väga tagasihoidlik. Seevastu Lätist oli alati kohal piisavalt suur hulk lapsi ja mõned neist sõitsid ka väga kiiresti.

Ilmselgelt selline halamine asja paremaks ei muuda ja nii hakkasimegi tegutsema, et tulevikus ei oleks vaja enam muret tunda rulluisuvõistluste vähesuse pärast. Mõte probleemi lahendamiseks tekkis tegelikult juba reedel 13. mail kell 13.00 TTÜ parklas ja sealtmaalt alates on järjest tehtud tegevusi, et 2017 kalender oleks natuke sisukam ja 2018 kalender veelgi sisukam.

Mida täpsemalt omalt poolt välja pakume, sellest saab täpsemalt rääkida juba järgmise nädala lõpus ja siis juba päris konkreetselt kuupäevade, kodulehe jm taustal. Täna saab vaid öelda, et väga tegus aasta on olnud alates 13. mai kella 13.00-st, sest kui teed midagi suurt esimest korda elus, on igal sammul palju avastamist :)

Maailma suurima, Berliini rullimaratoni, start

Sunday, October 30, 2016

Mission impossible

Olen juba mitu kuud mõelnud, et tahaks veel ühe korra elus tõeliselt heasse vormi saada. Nii heasse, et hiljem tagasi vaadates oleks, mida meenutada. See niisama rahulikus tempos kulgemine nagu olen viimased aastad teinud, on küll tervise mõttes vist hästi mõjunud - energiat on enda meelest ikka jube palju igapäevaelus - aga igavaks on hakanud sporditegemine sellisel kujul muutuma.

Võtan siis ette oma "Mission impossible" projekti ja proovin veel ühe korra tõeliselt heasse vormi saada. Tõeliselt hea vorm tähendab võimalikult häid kohti vastupidavusalade võistlustel. Tagasihoidlikumatel kohtadel jooksmist/rullitamist/ rattaga sõitmist jõuab veel ka vanemas eas teha.

Seega siis - homsest algab kuuekuuline ettevalmistustsükkel aasta 2017 kevad-suvi-sügishooajaks. Plaani järgi ootab ees 26 nädalat treeninguid kokku ca. 260 tunniga - see ei ole küll mingi eriti suur maht, aga arvestades viimaste aastate treeningmahte, ikkagi oluline edasiminek.

Ka ajalises mõttes on praegu sobiv hetk - vaba aega on piisavalt palju, et teha kõik vajalikud trennid ära. Vaba aega leiaks rohkemgi kui 10 treeningtunni jaoks nädalas, aga vähemalt esialgu ei ole sellel mõtet - triatloniks valmistuma ei hakka ja seetõttu pole mõtet üle 10 tunni ka nädalas planeerida.


Friday, October 21, 2016

Sporditüdimus

Viimasel ajal olen jõudnud selleni, et huvi spordi vastu on hakanud kaduma. Ei, mitte ise sporditegemise vastu, vaid just spordi vastu üldisemalt. Eks see tunne on süvenenud juba mitme viimase aasta jooksul, aga viimastel kuudel olen lõpuks jõudnud seisu, kus enam mingit huvi ei paku ei spordiuudised ega laiemas spordimaailmas toimuv. Eks kogu selles asjas on üks nö "põhisüüdlane" - kuna sport=keemia aina rohkem ja rohkem, siis hakkab endal ka aina rohkem ja rohkem tekkima tunne, et miks peaks üldse sellise jama vastu mingit huvi tundma.

Dopingulugudest on juba ammu saanud kuumimad uudised spordiuudiste kategoorias. Kindlasti on neid lugusid veel palju tulemas; samas - talialade spordis polegi enam eriti palju arenguruumi - suurimad staarid on juba vahele jäänud. Ja see show ja valetamine, mis kogu selle teemaga koguaeg kaasas käib - kellele see peaks üldse huvi pakkuma?

Tippsportlased on ju nagunii koguaeg olnud oma vaimsetelt võimetelt suures osas mitte just kõige "teravamad pliiatsid" ja kui siia veel pidev keemia tarbimine ka otsa lisada, siis ...

Ühesõnaga - olles varasemalt harjunud palju sporti jälgima, tekib juurde palju vaba aega, millega saab midagi muud ette võtta - kas teha ise natuke rohkem trenni või midagi muud kasulikumat kui seda on laias spordimaailmas toimuva jälgimine.

Seevastu rahvasport on lahe valdkond. Kui vaadata erinevatel rahvaspordi üritustel osalejate arvu, siis see on ikka väga suur väikese Eesti kohta. Näiteks sel pühapäeval toimuv Pärnu Rannajooks toob starti üle 1300 osaleja. Ja seda oktoobri lõpus kui ilmad ei ole juba ammu enam liiga ilusad ega soojad.

Sügisene Otepää

Wednesday, October 5, 2016

Hea hommikune ärataja

Septembri keskpaigas hakkasime Andresega hommikuti jõusaalis käima. Ikka päris vara, tavaliselt juba natuke enne kella kaheksat. Mõte sellest tundus paljulubav, aga ei kujutanud väga reaalsust ette, pole just eriline hommikuinimene.
Nüüd, kus natuke aega oleme hommikul trennis käinud (tõsi, mul jäid mõned päevad vahele ootamatu viiruse tõttu), mõtlesin kirja panna positiivsed nähtused.

- Päevad muutusid oluliselt pikemaks varajase ärkamise tõttu
- Hommikune trenn muudab mõtlemise oluliselt kiiremaks, sest unine olek kaob minutitega
- Kõikide teiste vajalike asjade sooritamine käib tunduvalt kiiremini
- Motivatsiooni õppida tuli millegipärast oluliselt juurde
- Hommikune negatiivsus on kähku asendunud hommikuse positiivsusega
- Peale trenni on võimalus nautida imelisi hommikusööke inimtühjas Reval Cafes
- Ka jõusaalis kohtab tavaliselt peale iseenda mõnda üksikut inimest
- Hommikul kohe trenn ära tehes on tunduvalt lihtsam ülejäänud päeva planeerida


Kui kevadel lõpetasime oma hooaja jõusaalis millegi heaga siis
samamoodi sügisel ka alustasime
Postitas: Triinu

Monday, October 3, 2016

Tartu Linnamaratoni 10 km

Tartus on hea võistlemas käia ning nii olime kohal ka 5. Tartu Linnamaratonil. Viiest Linnamaratonist olen nüüd kolmel 10 km jooksu läbinud. Miks mulle Tartus võistlemas käia meeldib, ei oskagi nii üheselt vastata. Kas on selleks hotelli akendest avanev imeilus vaade


või on selleks programmi olulise osana toimuvad lastejooksud kus kohal on küll vist kõik Tartu lapsed ja mõned kaugemaltki


või on lihtsalt tegemist ühe sümpaatse linnaga - ega see kõik kokkuvõttes ei omagi liiga suurt tähtsust. Aga kohal me Tartus toimuvatel jooksuüritustel tihtipeale oleme.

Lisaks sellele et linn on ilus ja lastejooksud ägedad tuli ka mul endal 10 km distants läbida. Ega sellest midagi pikalt rääkida seekord ei ole. Läksin starti plaaniga läbida rada ajaga 1:02 ja sellises tempos esimesed 5 km enam-vähem ka möödusid. Omast arust hoidsin veel tempot tagasi et distantsi teisel poolel natuke kiiremini joosta, aga läks hoopis nii, et kui esimesed 5 km said läbitud ajaga 31:29, siis järgmised 5 km 33:40. Enesetunne viimasel kolmel km-l oli väga vilets ja need tuli läbida jooks-käimine vaheldumisi; lõppaeg siis oma kella järgi 1:05:09. Enesetunne finišis oluliselt tagasihoidlikum kui oli olnud mõned päevad varem Tartu Õhtujooksul.

Eile oli puhkepäev, täna hommikul 45 minutiline vastupidavustreening jõusaalis, homme on ees ootamas jooksutrenn .. jne jne ... kuni pühapäeval juba uus start ja seda natuke lühemal distantsil kui oli Tartus ning peaks sobima järelikult tänase treenitusega paremini.

Thursday, September 29, 2016

Õhtujooks Tartus

Kui nädala esimestel päevadel oli veel väljas pooleldi suvine ilm, siis eilseks oli suvi asendunud sügisega ja Tartus toimunud Õhtujooksu stardi ajaks oli väljas +9 kraadi sooja, korralik tuul ja kerge vihm - ühesõnaga ideaalne jooksuilm, ei hakka palav ega midagi :)

Isiklik plaan selle aasta rahvajooksudel on lihtne - alates septembri algusest võtsin eesmärgiks läbida iga järgnevat võistlust natuke kiiremas tempos (min/km kohta) ja siiani on see ka õnnestunud.

Õhtujooksu start anti eile õhtul kell 19:19 Tartus aadressil Võru 171 ehk linna Võru poolses otsas ja trass kulges Ülenurmele ja tagasi. Võrreldes SEB Sügisjooksu ja Pirita Sügisjooksuga oli kohe stardis kahtlaselt kerge tunne ja etteruttavalt võib öelda, et selline hea tunne säilis kogu distantsi kuni finišini välja.

Rada oli lihtne - kogu distants kulges asfaldil, tõuse-langusi oli vähe ning ka tuul puhus õigesti, s.t. distantsi esimesel poolel vastu ja teisel poolel tagant.

Jooks oli hästi korraldatud. Kõik autoteede ületused olid reguleerijate poolt korralikult lahendatud, kõige pimedamal teelõigul põlesid küünlad kahel pool teed. Harrastusjooksja jaoks olid loodud väga head tingimused pimedas jooksmiseks.

Õhtujooksjad starti minemas

Kui võtta nüüd ajas tagasi, siis augusti algusest peale olen proovinud vaikselt jooksurajale tagasi tulema hakata. Augusti esimeses pooles oli veel raskusi tempoga 7 min/km kohta, septembriks oli tempo jõudnud 6:30 min/km kohta, praeguseks on veel natuke üle 6 min/km kohta ja varsti peaks esimene number juba 5 olema. Ja nii ka eile prognoosisin, et 2 kuu pärast Tartu Novembrijooksul saab joostud tempoks 5 min/km.

Omalt poolt jäi Õhtujooksust väga positiivne mulje. Tasus Tallinnast kohaletulekut ja tulen ka järgmisel korral 23. novembril ning jooksen siis loodetavasti juba märgatavalt kiiremas tempos kui eile!

Ja muidugi, peaaegu oleks meelest läinud - see teise Eesti otsa võistlema sõitmine on alati tunduvalt lihtsam kui ei pea minema üksi. Eile oli kaasas Triinu, kelle nimi oli ka stardiprotokolli kantud, aga kes eile osaleda ei saanud kuid selle eest aitas ta igati kaasa minu jooksu õnnestumisele ning lubas tulla ka järgmisel korral, 23. novembril.

Laupäevase Tartu Linnamaratoni finiš oli juba paigas
Nüüd on 2 päeva vahet ja juba laupäeva lõunal saab Tartus järgmise stardi teha 10 km distantsil. Aeg, millega rahul oleksin ei tohiks olla suurem kui 1 tund ja 2 minutit.