Sunday, September 25, 2011

Pirita Sügisjooks 2011

Enne starti
Eile sai käidud siis esimest korda Pirita Sügisjooksul. Nägime kuulutust täitsa juhuslikult kui käisime paar nädalat tagasi poes süüa ostmas. Koju jõudes vaatasime kohe netist järele, mis jooksuga tegemist on. Raja pikkus sobivuselt oli justnagu mulle välja mõõdetud :) Olin kindel, et sellel jooksul osalen.

Kuigi vahepeal puhkasin ka mina esimesest jooksuhooajast, siis jõudsingi teha 20-ndal septembril ainult ühe 20- minutilise aeglase jooksu. Koguaeg oli mingi vabandus olemas, miks trenni teha ei saa (ilm, enesetunne, pikk tööpäev jne). Ilmselt tahtsin puhata ka. Tuleb ikka teha nii nagu keha ütleb.

Aga nüüd võistusest. Ilm oli ikka väga luks. Viimastel päevadel on ainult sadanud ja pilvi vaadata saanud. Päike oli nagu kingitus ja sooja oli 14 kraadi. Kohale jõudes pidime auto parkima võistluskeskusest vähemalt 500m kaugusele, sest nii palju inimesi oli juba kohal. Internetis stariprotokolli vaadates juba imestasin, et nii paljud on registreerinud. Ka eile kohapeal sai veel registreerida. Korraldajad ütlesid, et kokku oli osalejaid üle 400!

Riietuse valisin pigem õhukese kui sooja, sest jooksu ajal hakkab alati palav ja külma kartma ei pea. Ilma varrukateta jooksusärk ja lühikesed püksid. Igaks juhuks pistsin vöö vahele ka puhvi kui kõril külm peaks hakkama. Kaasas oli ka oma veepudel, sest rajal joogipunkti ei olnud. Jõin tunduvalt vähem kui Tallinna Maratoni 10km distantsil.

Jooksurada kulges mööda Pirita Kloostrimetsa põhjaosa metsateid ja – radasid. Rajal puudusid järsud tõusud ja keerulised laskumised. Kõik kilomeetrid olid nähtavalt tähistatud ning muu tähistus oli selline, et mitte keegi ei saanud ära eksida.

Esimene kilomeeter sai jällegist liiga kiiresti joostud (6:40), teine km oli peaaegu 7:00 ning järgmised kilomeetrid kuni lõpuni jäidki sellesse vahemikku püsima. Mõtlesin veel enne starti, et kas ma ikka jõuan oma võistlustempos kogu distantsi vastu pidada. Aga näen nüüd, et muretsemiseks põhjust polnud. Uskusin endasse ja ühtegi sammu ka ei pidanud rajal käima. Kogu edasiminek tuli joostes. Kuigi 2 km enne lõppu olid jalad juba rasked ja väsinud küll. Aga ei andnud alla ja pingutasin lõpuni. Finishis sain kaela ilusa medali :) Selle üle oli mul väga hea meel! Tundub võib olla pisiasi, aga just neid väärtustades saangi kõige suurema naudingu. Taastusin suhteliselt kiiresti ja suur väsimust ei tundnud. Tegin mõned venitusharjutused.

Seekord oli siis nii et mina jooksin ja toetajateks oli mul 2 suurepärast kaasaelajat. Ja et päeva ikka täiega korda läinuks saaks tunnistada, naeratas mulle ka loosiõnn. Auhind oli igati asjalik.

Pirita Sügisjooks oli oma esimese toimumiskorra kohta, ja üleüldse ka, väga hästi korraldatud. Ootan juba järgmist aastat :D


Pirita Sügisjooksu kodulehekülg.


Rajaskeem on siin
Start: 12:00
raja pikkus: 5,7 km  

minu tulemus: 38:30 
keskmine km aeg 06:45

No comments: