Tuesday, February 21, 2012

Lumelabidas või suusad ?

 «Tänapäeval käituvad mehed nagu naised. Mul on raske partnerit leida, sest mulle meeldivad mehed sellisena, nagu nad vanasti olid. Mulle meeldib mehelikkus, ja ausalt öeldes on tänapäeval ainult naised sellised.»/ Sharon Stone


Mis sellel tsitaadil on ühist pealkirjaga - lumelabidas või suusad ? Päris palju tegelikult. Olen ka pärit Nõukogude ajast - s.t. ajast, kus enamus meestest oskas ise paljusid töid teha - alates lumelükkamisest/muruniitmisest kuni endale maja ehitamiseni välja. Kui need tööd tehtud, käidi ka suusatamas ära.


Nõukogude aeg lõppes juba paarkümmend aastat tagasi ja kõik meie ümber on tundmatuseni muutunud - välja arvatud need, kes täna endiselt tööd teevad. Vaatad aknast välja - lund lükkavad mehed vanuses 35+ või naised. Kus on nooremad mehed ? Mõned on trennis, suurem enamus ei tee mingeid füüsilisi liigutusi (kui randmelihaste arendamine välja arvata). Miks see nii on ? Sest paljud noored mehed ei saa ka kõige lihtsamate töödega hakkama - ja lumelükkamine kuulub ka sellesse nimekirja. Tundub küll lihtne töö, aga ka seda tööd on võimalik uskumatult erinevatel viisidel ja -kasuteguriga teha. Samas - enamus naisi, kes mingid tööd ette võtavad, saavad nendega ka hakkama. 


Kuna olen meie majas elavatest meestest kõige vanem, on lumelükkamine juba aastaid minu rida. Kui seda võrrelda suusatrenniga, siis koormus on sarnane - raskema lume korral lumelükkamine isegi raskem. Ja kõik majaelanikud on rahul:) Ja 1,5 tundi trenni jälle kirjas. 


Aga suusad ? Millal suusad kapist välja võetakse ja suusarajale viiakse ? 



2 comments:

Anonymous said...

Paljudel noortel meestel ei ole tõenäoliselt veel oma lund, mida lükata (eriti veel sealkandis, kus sa elad).

Andres said...

Vastupidi-vastupidi. Siin just ongi kõigil oma lumi olemas - muidu ei oleks mul sellist arvamust ka viimaste aastate jooksul välja kujunenud.