Sunday, March 6, 2011

Peale veinijoomisi poolmaratonile ?!

Täna olin situatsiooni ees, mida tuleb suure tõenäosusega ette paljudel spordiga tegelejatel. Kellel tihemini, kellel harvemini :) Ühesõnaga, kahel viimasel õhtul sai joodud natuke rohkem väga häid veine - lihtsalt väga hea töönädal sai läbi ja nii see läks ...

Aga täna oli kavas poolmaraton. Olen kuulnud selliseid linnalegende, et mitmed (tipp)sportlased, kes harrastavad üsna edukalt vastupidavusalasid, on saavutanud päris korralikke tulemusi ka peale seda, kui eelmisel õhtul (öösel) on olnud kõvem pidu. Põhimõte on lihtne - algul lähed rahulikumalt, higistad nö. eelmise õhtu välja ja siis lõpus jaksad jälle korralikult ! See põhimõte toimis ka minu puhul täna edukalt. Tempo oli alguses aeglasem, lõpupoole kiirem, viimane kilomeeter veel palju kiirem. Olen pikkade jooksude puhul võtnud eesmärgiks lõpus nö. omal tasemel "Northugi teha" - s.t. lõpp läheb täie hooga. See peaks jooksuhooajal end ära tasuma. Loodan, et neid on väga vähe, kes minust jooksuvõistlustel viimasel kilomeetril mööduvad. Kui see nii ei ole, siis ei ole ettevalmistus päris hästi õnnestunud !

Kokkuvõttes on siis ka minu puhul nii, et peale õhtuid, kus alkoholiga ei ole liiga tagasi hoitud, kannatab täitsa joosta. Ja võivad ka päris korralikud jooksud välja tulla :) Samas ei soovita kellegil sama asja enda peal katsetama hakata - see ei pruugi sobida ja võib ka hoopis teistmoodi lõppeda.

3 comments:

Lauri said...

Õige jutt, et ei soovita seda kellelgi katsetada. Soovitan olla väga ettevaatlik, pulssi jälgida, vedelikuvarud kontrolliall hoida. Enda nahal olen kogenud, et kas eelneva õhtu alkoholi tarbimine või ka magamatus vähendavad sooritusvõimet ja enesetunnet oluliselt. Teisalt distantsi läbimine pole olnud probleemiks, tulemuse tegemine aga küll!

Kaur said...

Olen korra pildi eest ära jooksnud - õigemini orienteerunud. Ei soovita...

Andres said...

Mul oli seekord hoopis omapärane reaktsioon. Peale reede- ja laupäevaõhtuseid veinijoomisi oli pühapäeval väga hea olla - terve päev hommikust õhtuni täis tegemisi ja õhtu lõpetuseks veel poolmaraton. Aga peale seda ... ei tulnud und kuni kella 3-ni öösel, siis oli aega magada veel 4 tundi ja terve tänane päev natuke raskevõitu olnud :)