Sunday, March 20, 2011

Toitumiskava minule

Nüüd on hoogu juba mitu päeva saanud üles võtta ja õige aeg alustada spetsiaalselt minu jaoks tehtud toitumiskavaga, mille sel esmaspäeval kätte sain.

Pühapäev on hea päev alustamiseks. Olles suur osa päevast kodus on väga lihtne paikapandud kava järgida. Palju raskem on seda teha näiteks päevadel, kus olen terve päeva Tallinnast eemal klientidega kohtumistel.

Algus sai tehtud juba eile, kui ostsime poest toiduained vastavalt toitumiskavale. Kuigi kõiki asju sai ostetud palju, tuli arve kuidagi kahtlaselt väike, nii kolmandiku võrra väiksem kui tavaliselt. Jälgin kava ajal ka seda, palju toitumise peale raha kulub - saab teha ka võrdlusi möödunud perioodidega. Sisetunne ütleb küll, et raha jääb nüüd natuke üle ning tekib hea võimalus selle raha eest, mis enne sai söödud-joodud näiteks nii mõneski välisriigis käia sel aastal (võibolla ka mõni suurem jooksuüritus kavva võtta !).

Milline siis näeb kava välja ?
- kõigepealt testiti ära minu tervislik seisund, leiti üles asjad, mis peaksid paremini olema;
- ütlesin ise välja oma eesmärgid (millisesse kaalu saada; sportliku vormi eesmärgid);
- minu eesmärkide ja tänase tervisliku seisundi alusel testiti ära 541 enamlevinud toiduainet;
- 541 toiduainest sobivad mulle täna ja järgmise 4 nädala jooksul 109 toiduainet;
- lisaks sobivatele toiduainetele ka muidugi peamised toitumissoovitused (nt 7 korda söömist
  päevas, palju oleks vajalik minu praeguse kehakaalu juures vett/taimeteesid päevas juua jm.);
- 4 nädala pärast on uus ülevaatus ja järgmiseks perioodiks kava tegemine.

Mõned näited kavast:
- jookidest sobivad ainult vesi ja mõned taimeteed;
- piimatoodetest sobib ainult maitsestamata jogurt;
- juur- ja köögiviljad sobivad peaaegu kõik;
- ei sobi mitte ükski magus asi;
- ...

Mulle täna alanud kava meeldib, vaadates siin toodud toiduaineid, tundub see kõik nii õige. Ainuke raskuspunkt - nagu ikka - on kava täpne järgimine. Aga ega mul täna tagasiteeks võimalusi ei ole - nii, et minu jaoks ideaalse toitumisega kevadele vastu !


No comments: