Thursday, February 9, 2012

Kas kellegil on kogemusi sellise olukorra lahendamiseks ?

Täna kirjutati Eesti kahtlemata kõige loetumasse spordiblogisse, Priit Pulleritsu blogisse, järgmine kommentaar:


Kui Eestis valitaks Aasta harrastussportlane, siis Priit Pullerits oleks raudselt üks esikohakandidaate. Regulaarsel 9-17 palgatööl käijatest kindlasti üks paremaid. (See viimane tegur on kindlasti oluline, sest on harrastajaid-ärimehi, riigikogulasi, jne nagu ..........., Andres Keba, ............. - kes tööl ei pea käima ja võivad päevavalguses (spordi)naudingutele pühenduda).


Ja kuigi see kommentaar on osaliselt õige (see osa, mis puudutab võimalust valgel ajal trenni teha), on ka minul üks probleem, millele ma siiani lahendust leidnud ei ole.
Minu jaoks ideaalne trenninädal sisaldab 5-6 korralikku jooksutrenni, lisaks võimalusel veel jõusaali külastusi. Tihti aga tuleb ette töönädalaid, kus 3 või 4 päeval tuleb autoga sõita 200 - 500 km päevas. Need on tööpäevad, mis algavad kella 6-7 ajal väljasõiduga Tallinnast ja lõpevad õhtuti samuti 6-7 ajal kojujõudmisega. Kuidas sellistesse töönädalatesse mahutada kvaliteetsed trennid ? Sest ega autos istumine ja tööalased kohtumised ju teatavasti jooksuvormi ei paranda :)


Mulle on pakutud järgmisi lahendusi:
- käia reisidel bussi/rongiga. See oleks ideaalne kui poleks vaja tee peal külastada paljusid erinevaid kohti. Bussi/rongiga käies veniksid reisid veel mitu korda pikemaks;

- hajutada reisid nii ära, et nädalasse ei jääks üle 2 sõidupäeva. Võimalusel nii teengi, aga alati ei ole võimalik;
- võtta nädalatel, kus on palju sõitmisi, trenne oluliselt kergemini.  


Kui kellegil on pakkuda lahendusi, kuidas sellistel nädalatel töid-trenne ühildada niiet kumbki ei kannataks, kirjutage palun oma kogemstest. Minul ei ole siiani õnnestunud head lahendust leida. Eriti mis puudutab sõitmisi sügisel/talvel, mis väsitavad oluliselt rohkem kui kevadised-suvised sõitmised.



5 comments:

Karmen said...

nõu ei oska anda (ehk leiab keset päeva kuskil sõidu ajal võimaluse sisseplaneerida paus ja väike liigutamine ära teha, sest see annaks ehk hea poweri jätkata), kuid see kommentaar oli ikka uskumatu....

Andres said...

Kevadel-suvel olen seda põhimõtet kasutanud - rulluisud on koguaeg autos ja sobival momendil saab nendega sõita. Rullidega on hea ka see, et higistama ei aja - sobib hästi keset tööpäeva.

Rünno Ruul said...

eks alati leiab variante, kui ikka tahtmist on. kasvõi kerge jooksuots paari lõpukiirendusega. Minu arust on kõik vaid tahtmise küsimus, kui väga tahta, siis leiab aega ka siis, kui tundub, et seda pole. Teinekord piisab ka 20-25minutist, et vormi hoida kiire aja vahepeal.
aga aegadest - kohti, kus joosta leiab igalt poolt. usas-s oli näha, kui paljud inimesed jooksevad, enamus keset päeva. kiirteel, kesklinnas kõnniteedel. igal pool... eestis on selle kõrval ikka väga vähe inimesi jooksmas näha... esimese kommentari variant - keset päeva, on väga hea, kui on koht, kus kiirelt pesemas ära käia. Hommikune jooks, enne ärasõitu virgutab ilusti üles terveks päevaks! ja õhtul, peale rasket stressis tööpäeva võtab pinged maha ning suunab mõtted mujale ning saab ka hotellis/elamises pesemas käia. Suvel on muidugi lihtsam aga täpselt sama asi kehtib ka talvel, lihtsalt peab selle välja minemise hetke üle elama-edasi on juba mõnus. Ja nagu sa ise ka kasutad - mitmetes hotellides on fitnesssaalid. eriti mugav variant ju :P

Andres said...

Üks variant pakuti veel välja: võtta mõned inimesed tööle juurde - saab sõitmist ka jagada :)

Gea said...

Ma mõtlen, et kõige kindlam ja sobivaim variant on hakata trenni hommikuti esimese asjana tegema. Siis on kohe "linnuke" kirjas ja hea enesetunne ka ning ei mingit uimasust. Kui väljas ilmad soojemaks lähevad, siis ma tahaks enda peal proovida, et käin näiteks nädal aega järjest peale ärkamist 15-20 minutit rahulikult jooksmas. Kui sellega hakkama saan, siis järgneb juba blogisse sissekanne ka!