Sunday, March 24, 2013

Arst: vähendage koormust

Alates eelmise aasta lõpust hakkas mul peale nagu mingi halb unenägu - järjest tuli peale erinevaid vigastusi. Ning kui loendasin kokku juba 4 erinevat jama jalgade ja käte peale kokku, läksin lõpuks mõned nädalad tagasi perearsti juurde.

Varasemalt olen ka mitmesuguste väiksemate vigastustega kokku puutunud, aga need on ise mõistliku aja jooksul üle läinud. Seekord tundus, et iseenesest probleemid ära ei kao.

Rääkinud arstile kõik pikalt ja laialt lahti, tuli lühike ja konkreetne soovitus - vähendage koormusi. Selgitasin, et mul ei ole juba 3-4 kuud mitte mingisugust treeningkoormust olnud, olen selle ajaga tublid 10 kilo juurde võtnud ja tahan teada, mida ma teha saaksin, et uuesti liigutama hakata. Jälle: "vähendage koormusi." Selgitasin uuesti, et kogu füüsiline koormus on juba pikemat aega seisnenud ainult väga lühikestes jalutuskäikudes ja muudes igapäevaselt vajalikes asjaajamistes. Kuidas veel vähendada saaks? Ei tea. Ainuke lahendus: minna tasulise arsti juurde, kellel on tahtmist rohkem süveneda.


Ja huvitav ongi see, et kui niisama ringi käia (nagu näiteks sel nädalal Amsterdamis terved päevad hommikust õhtuni), polegi nagu viga midagi. Kui aga proovida trenni teha, hakkab mitmest kohast tunda andma.  

Peab varuma kannatlikkust, et uuesti rajale saada. Või spordiala vahetama.

No comments: