Saturday, August 13, 2011

Hea, et ellu jäin


Tänane Narva Energiajooks ei olnud minu jaoks üldsegi mingi lillepidu. Põhjuseid tean nüüd ka hästi. Juuli alguses tabanud haigus ja toitumiskavaga alustamine. Trenni olen teinud viimased poolteist nädalat. Ma isegi ei kaalunud seda, et ma osalemise ära jätan, kuigi vorm oli kannatada saanud. 

Aga, et tänane 7km nii raskeks kujuneb, seda ei näinud unes ka. Ilm oli küll ideaalne - 14 kraadi sooja, pilves ja vihmasadu oli ka juba järele jäänud. Rada ise oli kerge, lõpus oli ainult 1 suur tõus. Kuskil kolmandal kilomeetril muutusid jalad aina pehmemaks ja väsinumaks. Jube janu oli. Suud niisutada saime alles neljandal kilomeetril. Sellest oli natukeseks abi ka. Aga minul oli nii palav ja ei jõudnud lõppu ära oodata. 

Andres jooksis minu kõrval nagu "lillelaps". Ühtegi väsimusmärki tema juurest leida polnud võimalik. Ta ergutas mind ja tegi positiivseid märkusi, aga ma teadsin, et täna on hästi siis kui kuidagi ennast finishisse lohistan. 

Mida lõpu poole seda rohkem oli raja ääres ka ergutajaid, kes nii eesti kui ka vene keeles kaasa elasid. See mulle meeldis ja tõi korraks isegi naeratuse näole. Viimased 2 kilomeetrit jooksin ja käisin vaheldumisi. No ei jaksanud enam ja mis mul siis muud üle jäi :( Kahju, et iga kilomeeter tähistatud polnud. Teadmatus, palju mul täpselt veel joosta on, ei teinud enesetunnet kergemaks.

Õnneks jõudsime koos finishisse. Olin läbi, ühtegi sõna ka suust ei tulnud. Jõin peaaegu korraga 0.5 l Aura vaarikamaitselist vett ära. Toibusin veel tükk aega sellest jooksust. Praegu olen juba kombes :)

Elus juba on nii, et vahel läheb hästi ja siis jälle vastupidi. Pead ma norgu ei lase, sest ega see mul viimaseks jooksuvõistluseks ei jää. Trenni teen edasi ja valmistun järgmiseks rahvaspordi ürituseks. 

Alloleva loo refrääni esimesed kolm sõna iseloomustavad minu tänast emotsiooni rajal kõige paremini.



4 comments:

Anonymous said...

Plaan Tallinna Maratoni täisdistantsi üritada vajab tänase valguses küll kaalumist. Mina olen püüdnud kevadest saadik nädalavahetuseti pikki jookse teha. Alustasin 1h 15m ja nüüd olen suutnud pikendada 1h 45 m kuni 2 h jooksudeni. Aga sellest jääb eelmise aasta kogemuse põhjal väheks, et 42 km kõnnita läbida. Nõrgad hüppeliigesed ei lase distantsi ka pikendada - jalad lähevad nii valusaks, et rohkem joosta ei kannata. Väike progress ikka on, kuid selleks, et piinlemata maratoni joosta, peaks tegema 3 h trenne. Need, kes vähemaga hakkama saavad, on lihtsalt andekad. Kahjuks ei ole 3 h trennideni jõudnud. Seetõttu mõtlen tõsiselt, kas võtta ette 21 km. Aga tahaks muidugi väga 42 läbida.
-P

Andres said...

Olen ise mõned 3+ trennid ära teinud. 2 tükki on veel plaanis enne 1109 Maratoni. Saab maratoni tunde juba enne kätte:)

Anonymous said...

Vahel on lihtsalt kehv päev või juhuste halb kokkusattumus. Minul rikkusid Narva Energiajooksu 21,1km ära selline pealtnäha tühine asi nagu magneesiumitablett enne starti. Lõi põhja alt ära. Muidu esimesed 5km tulid väga kergelt 19.30....siis hakkas pistma ja kõht kohutavalt valutama ja pidin tempo alla laskma, kuigi jalg oli väga hea...10km tuli kõhuvalu tõttu juba veidi üle 40 min, ja pidin suure grupi eest laskma, kuigi olin varem samadelt ise eest ära jooksnud. Umbes 12-13km läks juba kõhuvalu nii hulluks, et pidin siin metsapeatuse tegema, milleks kulus umbes 40s. Peale seda, kuigi kõht veel valutas oli siiski nii palju kergem, et kuni 19km läbisin kilomeetreid täpselt 4 min/km ja ka positsioon paranes umbes 10 koha võrra. Tõus ja sellele järgnenud viimane kilomeeter olid küll rasked, aga enam midagi ei muutnud. Arvestades katsumusi, siis 1.26 aeg on ikka ülikõva. Alguse ja viimase 5km tempo järgi oleks pidanud tulema aeg 1.23.30 mis oleks ka isiklik rekord olnud. Ühesõnaga ei varja et olen täiesti pettunud.
Väike valearvestus võib võistluse ära rikkuda.
Lauri.

Gea said...

No vot siis, ei olnudki mina ainuke, kellel jooksmine kõige paremini välja ei tulnud. Vähemalt mitte ni nagu lootnud olin.

Eks erinevaid kogemusi on ka vaja, aga kas just selliseid? :)

Ma lugesin täna, et kui pool tundi enne starti juua 2spl täit mett lahustatuna leiges vees, pidi mõjuma hästi. Annab jõudu juurde.

Mesi aitab hoida keha veresuhkru taset, taastada lihaste energiat ja glükogeeni taset peale trenni/võistlust.

Ma proovin trennides järele ja ootan huviga tulemusi.