Friday, August 12, 2011

Minu toitumiskava - 4 nädala kokkuvõte

4 nädalat tagasi alustasin korraliku toitumiskava abil enda paremasse jooksuvormi viimist - lühiülevaade stardist ja eesmärkidest sai ka KIRJA PANDUD

Mida olen 4 nädalaga saavutanud ? Toitumiskavaga alustades oli kehakaal 91,7. Täna hommikul näitas kaal 88,3. Kaalulangus 3,4 kg. Plaani järgi oleks ka 3-st kilost piisanud.

Toitumiskavaga harjumine toimus kiiresti. Tõsi - ma ei suuda 7 korda päevas süüa; saan hakkama 5 korraga. Vastasel korral koosnekski kogu päev söögi tegemisest, nõude pesemisest ja toidupoes käimisest:)

Jah, ma ei ole saanud kava ka päris 100% järgida. Siin on 2 põhjust - esiteks tundus, et järgides 100%, hakkab kaal liiga kiirelt langema. Olen näinud kõrvalt kiireid kaalulangusi - see ei ole ilus vaatepilt - mehele peab ju ülikond ka endiselt ilusasti selga sobima; ka peale kaalulangust. Teiseks põhjuseks on olnud pikemad väljasõidud nädalavahetustel, kus lihtsalt pole raatsinud kallist aega söömisele kulutada. Aga vähemalt 80% ulatuses olen kava järginud. Nii, et täna saab öelda: minule tehtud toitumiskava on minu puhul ka hästi töötanud.

Kuidas edasi ? 110911 soovin kaaluda 85 kg. Jätkates sarnase toitumisega on see ka vägagi reaalne. Siis jooksen ära Tallinna Maratoni ning peale seda tuleb kõik kavad (nii toitumine kui trenn) põhjalikumalt üle vaadata. Aasta aega jooksmist saab septembri keskel täis ning paras aeg edasisi plaane tegema hakata. Muuseas ka seda kaaluda, kas jooksmine ikka on minu jaoks õige spordiala või tuleks midagi muud tegema hakata. Loodan siiski, et seda vajadust ei ole.

Aeg-ajalt tuleb ka mõelda, kuidas edasi minna:)


7 comments:

ixs said...

Kaal kaaluks aga milline on keha rasvaprotsent? Kaal võib ju olla väike aga kui rasvaprotsent on ikka kõrge siis on midagi toitumises viltu. Pigem olgu kaal sama aga keha rasvaprotsent peaks vähenema.

Andres said...

Ma olen esimeses lähenduses ainult kaalu võtnud eesmärgiks. Kui saan 85 kg kätte, siis võtan kompleksselt kogu teema - koormustestist alates ja kõigi vajalike näitajatega lõpetades.

Ei hakanud kohe alguses teadlikult kõiki asju mõõtma.

Mu sisetunne vähemalt ütleb, et rasvaprotsendiga ei tohiks probleeme olla kui kaalu normi saab. Aga eks mõõtmised muidugi hiljem näitavad täpsemalt:)

Aitäh hea tähelepaneku eest!

Anonymous said...

Pigem on rasvaprotsent probleemiks väheneva kaalu juures nendel, kes hakkavad dieeti pidama, aga samas mingit füüsilist tegevust või trenni lisaks ei tee. Siis küll väheneva kaaluga kaovad ka lihasmass, samas rasvaprotsent eriti ei lange.

Minu poolt üks lustakas soovitus kõigile kaalulangetajatele on, et otsige endale, kellel veel ei ole elukaaslane.
Nüüd enam pole mul küll aega külmkapi juures käia, ja kehakaal on 3 nädalaga langenud 71kg pealt 67kg peale.

Andres said...

Suurepärane soovitus kõigile vallalistele kaalulangetajatele!

Aga mina pean ikkagi toitumiskava abil jätkama:)

Allar said...

Tavaliselt küsitakse paksuks läinud meeste käest, et "Noh, oled naise võtnud või?"

Ehk siis elukaaslane, tubli naine, tavaliselt toidab mehe paksuks :)
Neid näiteid ilmselt on kõigil...

Andres said...

Alguses kõhnemaks, natuke hiljem paksemaks:)

Kaur said...

Elukaaslased nüüd küll kaalule head ei tee. Alguses jah, aga see on petlik. Mul näiteks oli kõik korras kuni esimese lapse sünnini. Pärast seda läks nii, et naine võttis iga kuuga kilo alla, mina võtsin iga kuuga kilo juurde. Käid ööd läbi kodus ringi, mittemagav titt süles, midagi teha ei saa, stress, ja siis ikka paned midagi põske...

Kogenumad tegelased võiks nüüd lahutuse või armukese võtmise efekte kirjeldada. :)