Friday, July 24, 2015

Milleks need toitumiskavad vajalikud on?

Olles varsti juba aasta aega olnud sage spordiklubi ja jõusaali klient, jääb paratamatult kõrva teiste klientide pidev kehakaalu ja toitumiskavade arutluste teema - mida süüakse, mida peaks sööma, mida ei tohi süüa, millal tohib süüa, millal ei ole soovitatav süüa, mitu kilo veel peaks alla võtma et eriti hea välja näha, ... ... ...

Kuuldes seda juttu kõrvalt päevast päeva, hakkab mulle aina enam ja enam tunduma, et ükskõik millise kava järgimine rikub inimestel ära ka teataval määral selle, mis peas toimub, sest kui elada päevast päeva kindla toitumiskava järgi (seda tohin süüa, seda ei tohi süüa, paar tundi enne trenni söön, peale trenni on parem mitte eriti palju süüa), ei ole see minu meelest inimese loomulik elurütm. Nagunii on igapäevaselt terve rida asju, mida peab tegema - nii töö- kui eraelulised tegevused ja kui lisandub ka kindel toitumiskava koos toidukoguste kaalumistega ja kindlate toitumise kellaaegadega, siis see pinge, mille inimene endale peale paneb, on liiga suur. Minu meelest.

Minul oli ka selleks hooajaks tagasihoidlik eesmärk - eelmise aasta novembri alguses panin endale eesmärgi vähendada 1 aasta jooksul kehakaalu 15% - sellega saaksin spordi mõttes ideaalsesse kaalu. Tänahommikuse seisuga on 10% kaal vähenenud võrreldes 01.11.2014-ga. Sealjuures ei ole kasutanud ühtegi toitumiskava (ega ka treeningkava) - olen lihtsalt püüdnud normaalselt toituda ja regulaarselt trenni teha ning usun ka, et 01.11.15 olen 15% võrra kergem võrreldes 01.11.14-ga.

Saaremaa, Vilsandi-kant, 17.07.2015
Foto autor: Gea

2 comments:

Karmen said...

Juhtusin läbi blog.tr.ee selle blogi peale.
Võin öelda, et tegelikult on ikka päris tõsi, mida kirjutad.
Jälgisin kava mõned kuud (toimis, kõik oli tore) ja lõpuks oli vaimne pool paigast ära, õnneks sain enne jälile kui oleks toitumishäire või teab mis veel jõudnud tekkida. Pealegi ei ole enam ju kaaluprobleemi ja trenniga teeb palju ära, lihtsalt toituda vabalt ja vaim saab samuti vabamaks.

Andres said...

Mina olen jälle kunagi ammu treeningkava järginud, kus oli igaks päevaks kirjas, mida täpselt tegema peab - mitu km joosta, mis tempoga, milline pulss. Kui ilma treeningkavata jõudsin 10 km jooksus tulemuseni 33.20, siis treeningkava järgne parim aeg oli natuke alla 35.00-i.