Monday, February 7, 2011

Hommikune jooksmine rikub kogu päeva ära ...

... ütles mulle kunagine hea treeningkaaslane V 1990.a. sügisel, kui olime kahekesi Haanjas jooksulaagris. Olime just Leedust tulnud ja pidime järgmised 3 nädalat veetma Haanjas - treenida tuli meie enda plaanide järgi enamus päevadel 3 korda - kell 8 hommikul 5-6 km mägisel maastikul; kell 10.30 ca. 20 km mägedes;
kell 16-17 ca. 10 km.

Laagri keskel jõudsimegi selleni, et kella 8-ne jooks asendus jalutuskäiguga ja teised trennid natuke pikenesid - enesetunne paranes kiiresti märgatavalt. Ka tulemused tegid tuntava arenguhüppe.

Sellest ajast alates ei ole ma vist mitte ühtegi päris varajast trenni teinud (enne seda aega oli neid ikka väga palju). Ma ei tea, kui paljud inimesed on sama tundnud - et ühtepidi oleks hommikune jooksmine nagu hea - enne tööd käid ära ja siis peaks olema energilisem olek. Aga kõigil ei ole nii ja kui on tunne, et varajane kellaaeg ei sobi kõige paremini trenniks, siis oleks soovitatav teha trenni hilisematel aegadel.

Eelmisel nädalal ütlesin korra, et "olen viimasel ajal hakanud hommikuti vara jooksmas käima". "Mis kell siis ?" "Nii 11-12 ajal" "See on juba lõuna ju :)"

Mis seal ikka - ühe jaoks hommik, teise jaoks lõuna - peaasi, et teed enda jaoks õiget asja õigel ajal :)


Tahaks ka kunagi joosta hommikul, hea enesetundega, koos päiksetõusuga !

3 comments:

Rünno Ruul said...

Ise olen hommikune inimene ja mulle sobib hommikune jooks väga. äratab päevaks ülesse ning ka õhtune on tänu sellele reipam!

Andres said...

Ma tahaks ka, et saaksin kunagi sama öelda. Töö jaoks saan küll väga varakult vajadusel üles, aga kui olen proovinud varakult kasvõi kerge jooksu teha, võib ülejäänud päevale kriipsu peale tõmmata. Võibolla kunagi olukord muutub :)

Rünno Ruul said...

Sellist asja pole mul olnud, et hommikune jooks päeva ära rikub aga esimene nädal kindlasti ja vb isegi paar esimest nädalat on suht raske hommikustel jooksudel. organism harjub aga ruttu ja varsti läheb päris kergeks. Samas tuleb anda endale lahti jooksmise aeg - esimesed kilomeetrid organism siiski alles ärkab ja tasub võtta väga vaikselt. Inimene on nii loodud, et harjub kõigega.
endal on meeles, et kui treeningplaanis oli kirjas 6anaeroobse läve lähedal jooksutrenni(nii hommikul kui õhtul) järjest + 7s trenn tugev fartlek, siis esimene nädal oli raske, teine organism juba harjus ja kolmas oli juba kerge ja tuli kiiruseid tõsta tunduvalt. aga hommikuste jooksude kiirus jäi ikkagi kõvasti aeglasemaks kui õhtustel.