Tuesday, February 8, 2011

Tippsportlane on parim treeningkaaslane !

Tänane jooksutrenn algas väga vara - juba kell 9:47 olin rajal. Kuna enne trenni olin juba omajagu tööd ära teinud ja 18 minutit pärast trenni lõppu ootas ees järgmine kohtumine, oli trenn täna ajaliselt väga kindlates raamides, kõik minutipealt planeeritud ja trenni intensiivsus arvestas ka ülejäänud tööpäevaga. Seega siis - 60 minutit rajal, omas tempos. Kerge oli.

Jooksmine on ala, kus on pikalt aega mõelda omi mõtteid, vaadelda ümbrust - seega selline mõnus ajaveetmine :) Tänase ajaveetmise ajal jõudsin mõtteni, et jube hea oleks spordihallis trenni teha kui seal treeniksid ainult tippsportlased. Tippsporlastega lähestikku harjutades on kõik lihtne - igaüks ajab oma asja, keegi ei jää kellegile ette, ei tee nägusid ... jne jne.

Täna oli hallis nii tipp- kui harrastussportlasi. Neid teisi muidugi kordades rohkem. Ei ole hea sel päeval ja sel ajal trennis käia.

Väga sümpaatne tippsportlane
Olen ka varem tähele pannud, et kõige rohkem segavad teisi harjutajaid need, kes ise on suhteliselt kahvatu stiili ja tasemega - kõige ideaalsem näide on muidugi rullsuusatajad suvel-sügisel Pirital Lillepi pargis. Mitu korda on olnud tahtmine neist kedagi füüsiliselt paika panna, aga olen end siiani tagasi hoidnud. Muid analoogseid näiteid on ka muidugi palju, aga eeltoodu on, ma arvan, et ka kogu Eesti mastaabis täitsa arvestatav asi :)

Seega - proovige harjutada samal ajal tippsportlastega ja tunnete harjutamisest suurimat rõõmu !

16 comments:

Anonymous said...

Vinge !

Anonymous said...

Kust tõmmata piir tippsportlase ja harrastaja vahel? Kas Sina oled juba tippsportlane, kuna Sul on kõrged eesmärgid, või oled Sa seda alles siis, kui need eesmärgid juba käegakatsutavad on?

Andres said...

Mina kindlasti ei ole tippsportlane ja ka selleks kunagi ei saa. Kui õnnestub täita enda jaoks seatud maksimumeesmärk, olen maailmas tublil 500. kohal :) Pigem tõin siin loos välja äärmused, mis on väga valusalt silma jäänud - mida parema stiiliga ja tasemega sportlane on, seda vähem teda hallis (või rajal) näha ja kuulda on ja vastupidi. Mina kuulun siis nende harrastajate hulka, kes omavad küll puhast stiili, aga mitte väga suurt kiirust ja kes kindlasti kedagi teist ei sega harjutamast, ei astu kellegile otsa ega ette. Siin loos said äärmused välja toodud - tippsportlased vs. rullsuusatajad Pirital. Päris palju on neid, kes jäävad äärmuste vahele.

Kui ma oma eesmärgid saavutan, valitakse mind ehk selle valla aasta parimaks sportlaseks, kus ma elan :)

Kaur said...

Ootamatult isekas sissekanne. Üldse ei saa aru, mispidi need Lillepi pargi rullijad sulle jalgu jäävad. Nende jaoks see park tehtigi, või mis?

Andres said...

Siin on mõeldud suurt enamust rullsuusatajaid, kes seal sõidavad. Kui ise olen sõitnud rulluiskudega, siis tavaline on see, et rullsuusataja sõidab sinust mööda 10 cm kauguselt, virutab su poole suusakepiga, sõidab raja peal nii laialt kui võimalik jne. Ei ole isekas, see häirib seal väga paljusid, kes oma rulluisutrenne on läinud mujale tegema. Sama teemat rullsuusatajatega on ka muudel radadel olnud - no ei sõida paljud neist nii, et keegi teine ka samal rajal liikuda saaks.

Ei sooviks omalt poolt kellestki ilma olulise põhjuseta negatiivselt kirjutada, aga sel teemal ei olnud midagi positiivset kirjutada.

Samas on seal loomulikult väga palju neid, kes sõidavad igati normaalselt, aga eks pildile jäävad ikka rohkem need, kes teisi segavad :(

Aga loomulikult on tegemist ainult minu isikliku arvamusega ja nende tuttavate arvamustega, keda ma tean, et sama asi seal segab.

Anonymous said...

Kõigepealt ütleksin ,et ei ole ikka nii nagu väidad.Mitu puhku olen sattunud hallis ringitama kui nn tippsportlane vastassuunas vastu jookseb.No ei ole lihtne mõnes kitsamas kohas sellistega möödumist harrastada.Jasee 500 koha jutt käis pikamaa jooksmise kohta? Maraton? Siis peab eesmärk ikka väga kõva olema.

Andres said...

Kahjuks on nii, et peab jooksma ka teistpidi - vastasel juhul võib (olenevalt jooksjast) see jalgadele halvasti mõjuda. Mida tugevam koormus hallis, seda rohkem ka teistpidi jooksmist.

Hea on see, et varsti on kevad tulemas ja sees jooksmist enam keegi eriti harrastama ei pea ja ei ole ka teistpidi jooksmisega probleeme !

Anonymous said...

Ma tean, et Andres kirjutab oma emotsioonidest, kogemustest ja avaldab oma arvamust läbi laiema spektri. Siin pole kedagi konkreetset silmas peetud ja jutt käib sellistest olukordadest üldiselt.

Siin võib tuua hea võrdluse autojuhtidega - ühed kihutavad, teised aga mitte. Sama on ka spordihallis - ühed teevad trenni märkamatult ja teised mitte. Nii need asjad juba kord on.

dr Holden said...

Tooks välja kaks aspekti:
Esiteks käin ka ise sügiseti rullsuusatamas, sõidan eranditult klassikat ja paremas raja ääres ning ei ole veel kedagi seganud. Seega on see sinu poolt liiga üldistavalt öeldud, et rullsuusatajad segavad.
Teiseks ei saa ma ikka aru, miks peab sellisel ilusalt talvel siseruumides jooksma. Olen elus ühe korra käinud spordihallis, peale paari ringi aitas ja ühe korra rattaga spinnimas, taas jäi see viimaseks korraks.
Nii et rahvas värske õhu kätte! :)

Andres said...

Olen nõus, et olen liiga üldistanud rullsuusatamisega seonduvat. Olen ka ise väga palju rullsuusatanud (küll peamiselt Otepääl ja Haanjas). Tahtsin tuua välja ühe täieliku äärmuse, millega olen Pirital kokku puutunud - aga eks ikka on see tunnete ja emotsioonide sõnadesse panemine natuke raske.

Mul on jah väljas jooksmisega sel talvel väike probleem. Pika sporditegemise aja jooksul on olnud 4 keskmist ja üks tõsine jalavigastus (põlv - millest paranemine võttis mitu aastat) ning enamus neist on saadud talvel väljas joostes. Ja kuna nüüd ei ole enam väga palju aega jäänud kiiremateks jooksudeks (max 3-4 aastat), ei julge riskida libedaga väljas. Selge on ka see, et vaimselt on see hallis jooksmine muutunud ülikoormavaks, samuti ajaliselt. Ootan kevadet ja tõenäoliselt järgmisel talvel nii palju väljas enam ei jookse.

Andres said...

Eelmise kommentaari lõpp läks valesti - muidugi mõtlesin seda, et järgmisel talvel enam nii palju sees ei jookse :)

Kaur said...

Ma jooksen Lasnamäe hallis. Vähe ja ebaregulaarselt, aga ikkagi.

Seal on "segajaks" hoopis lapsed. Võimlejad ja poksijad ja muud käivad soojenduseks sörkimas. Kui su ette tekib pilv koolieelikud, või poksitrenni jagu mehemürakaid, siis saad aru, et harrastus-jooksja pole mingi probleem :)

Andres said...

Siin artiklis ma olengi mõelnud harrastajaid laiemas mõttes. Harrastusjooksjaid on hallis väga vähe, max 6-8 inimest korraga ja nemad muidugi üksteist ei sega :) Eile hommikul sattusin jah väga valel ajal - samal ajal oli ringil 30-40 muude alade harrastajat ja peale seda blokeeriti üks sirge oma harjutuste jaoks üldse ära.

Ühesõnaga - olen hallis jooksmisest natuke ise ka tüdinud - kui ei satu väga õige aeg, ei tule korralikust trennist väga midagi välja. Peab mõtlema välja, kuidas need vastupidavustrennid ikkagi talve lõpuni ära teha - kas siis asendub jooksmine mõneks ajaks suusatamisega või muude vastupidavusaladega.

Kaur said...

Jookse suusarajal? Täna hommikul oli Harkus üks jooksja täiesti olemas. Rajapõhi on pärast sulade ja külmade vaheldumist korralikult kõva, kannatab joosta väga hästi.

Ühe töökaaslasega rääkisin - tema käib jooksmas Tabasalu rattarajal. Ütles ka, et täiesti OK on.

dr Holden said...

Kutsun üles kõiki suusarajal jooksjaid jooksma üldisele suunale vastupidises suunas. Nii endal kergem jälgida, mis rajal toimub ja ei jää suusatajatele ette. Hea koht jooksmiseks on näiteks Järve terviserada, seal 2,3km pikkune ring, pisut mägesid kah! Ka Harku suur ring on piisavalt lai, et seal joosta.

Tabasalu-Muraste kergliiklustee oli vähemalt eelmisel pühapäeval veidi jäine või pigem konarlik, sulaga astutud jalajälgi täis. Joosta ei proovinud, sõitsin seda mööda rattaga.

Anonymous said...

suusatajatele vastassuunas enamiku ajast jooksengi, tõesti saab neist kergelt mööduda!
sisehallis sportlaseks saab nimetada neid kes arvestavad(teavad), et seal on ka teisi inimesi kes soovivad sust mööduda näiteks.