Friday, April 17, 2015

Suurim kaloritepõletaja jõusaalis?

Hakkasin eilse trenni ajal Sparta spordiklubis (10 päeva on veel siin jäänud käia, siis saab kuukaart läbi) mõtlema, et milline neist 2. korruse ergomeetritest, mida kasutan, põletab kõige rohkem kaloreid? Minu enda loogika ütles, et see võiks olla cross-trainer.

Otsisin siis peale trenni internetist infot kalorikulu kohta erinevatel jõusaalimasinatel ja sain enda kohta sellised tulemused (arvestades minu kaalu ja tavalisi liikumiskiiruseid konkreetsetel masinatel):

Wattbike            845 kcal (tunnis)
Jooksmine         798 kcal
Cross-trainer     760 kcal
Sõudmine          560 kcal
Käimine            380 kcal

Üllatav tulemus. Kui endale on koguaeg tundunud, et wattbike (veloergomeeter) on üks kõige lihtsamaid treeningviise ja sellega jõuaks lõputult sõita, siis tuleb välja, et wattbike`iga sõitmine kulutab veel kõige rohkem kaloreid ka.


4 comments:

Anonymous said...

Teaduslikud uuringud näitavad ujumist, suusatamist ja sõudmist (kahel viimasel ka ergomeetrid) kui kõige energiakulukamaid tegevusviise. Kui antud postituse eesmärk polnud just selle konkreetse pukirattatootja reklaamimine, siis ei tasu selliseid lühiinterneti-otsinguid läbi viia. Aga taaskord, kui oli vaja selle ühe rattabrändiga üllatada, siis on arusaadav ja ok.

Andres said...

Reklaami ei ole omalt poolt teinud.

Allikas on siin: http://diary.trimm.ee/kcal

Unknown said...

Vot ma pole siiani aru saanud kuidas keegi suudab kulutada tunnis niipalju kaloreid nagu pea 900 näiteks. Sest enamasti on kalorikulu ikkagi seotud ju südametööga ja sellega kui kõrgel või madalal pulsil trenni teed (ja kehakaalust). Või kas seal on arvestatud ka seda osa, et näiteks peale jõusaali inimene kulutab edasi? Mul pole isegi kuskil võistlustel olenemata anaeroobsest pingutusest läinud kulu üle seal 750... on see see wattbike või jooks kokkuvõttes. Isegi jooksmiseks on vahel ulmselised numbrid pandud a'la 700 kcal tunnis.. See on ilmselt saadud keskmise kaalu juures jälle umbes 80 kg kaaluva mehemüraka kulutus..

Andres said...

Jah, nii on, need numbrid, mis ma välja tõin, on minu kehakaalu ja keskmiste liikumiskiiruste juures vastavate trenazööridega. Ja wattbike võibki mul olla esikohal sellepärast, et liigun sellega suhteliselt kiiremini võrreldes teiste trenazööridega.