Thursday, May 14, 2015

Cooperi test ja temposõit rattaga

Tänase trenni eesmärk oli Triinut ja ennast natuke ette valmistada tuleva nädala võistlusteks - Triinul siis jooksuvõistluseks ja minul rattavõistluseks.

Cooperi test. Testi läbija on sel aastal jooksnud 20 km ringis ja seda viimase 15 päeva jooksul. Vorm on tal muidu hea, teisi alasid on treenitud palju (3-5 korda nädalas). Soov oli joosta 2400 meetrit, mis oleks 17 aastase tüdruku kohta päris hea tulemus. Mina ise mõtlesin, et 2300 meetrit oleks ka suurepärane tulemus.

Cooperi testi tulemuste hinnangud meestel-naistel vastavalt vanusele:


Tänane tulemus oli 2230 meetrit ja see oli hea ettevalmistus tuleva nädala etteasteks.

Minu trenn oli vist natuke kergem. Järgmisel nädalal on rattavõistlus tulemas ja kuna ma ei ole kiireid trenne (pulss üle 160) viimased pool aastat teinud, oli viimane aeg üks selline trenn ära teha. 30 minutit rattaga ja 15,5 km. Kusjuures esimesed 5 minutit sõitsin sissejuhatukseks rahulikumalt. Kui oleks kohe tempo peale pannud, oleks 30 minutiga läbinud 16 km. Ei saa öelda, et see sõit liiga väsitav olnud oleks.

Oleme järgmise nädala võistlusteks valmis.

3 comments:

Kaur said...

Mida see Cooperi test üldse näitab? Sisuliselt on see vo2max mõõtmine, see on aga suuresti geneetiline. Kas ta ka treeenitust näitab? Ma küll ei tea.

Minu enda cooperi testi tulemused on olnud aastate lõikes väga konstantsed ja pole pea üldse sõltunud sellest, kas ma olen treeninud, kaalus juurde või alla võtnud vms.

Muidugi võib iseennast mõõta, numbrid on toredad asjad teada, aga cooperi puhul ei oska ma sellest mõõtmisest mitte mingeid järeldusi teha. Kas te oskate? Milliseid?

Andres said...

Meil sai see test kavva võetud ainult sel eesmärgil, et järgmine nädal tuleb analoogne asi uuesti nö. võistlusena teha ja hea oli korra enne proovida, millise tempoga alustada, kuidas tempot tõsta jne, et enda maksimumtempos 12 min ära joosta.

Muidugi on hea ka võrrelda näiteks eelmiste aastate tulemustega.

Antud juhul näitas test kõige rohkem seda, et kui ikka üldse jooksmist ei harjuta, on 12 minutit päris pikk aeg enda maksimumtempo lähedases tempos jooksmiseks.

Anonymous said...

to Kaur
Kui autoasjandust paraleeliks tuua siis vomax on hobujõudude suhe auto massi -ehk vomax muutub pea võrdeliselt vastavalt kehakaalu muutusele.
Sa võid küll tuhandeid treeningkilomeetreid läbida aga kui sellega ei kaasne kehakaalu muutust ei ole ka vomax-s muutusi.