Wednesday, March 28, 2012

Täna see siis algab...

... 28. päeva kava. Mulle tundub, et ainult pealkirjast ei piisa, et aru saada, mis kavast ma räägin. Juba pikemat aega on mõtetes mõlkunud idee teha ise endale oma kogutud teadmiste ja oskuste põhjal üks korralik toitumis- ja liikumiskava, mille tulemusel paraneb minu

* enesetunne - olen energilisem

* sportliku soorituste tase - jooksmine muutub kergemaks
* väljanägemine - olen endaga rohkem rahul
* kaalulangus - langetada kehakaalu 6-8%


Need neli asja on peamised, mille muutust ma ootan. Miks just 28 päeva? Aga sellepärast, et üks muutuste tsükkel just nii kaua kestabki. Kestab selles mõttes, et siis on ka tulemusi näha.


Muidu ma toitun ka suhteliselt tervislikult ja liigutan ennast ka. Aga see ei ole eriti järjepidev olnud :( Sellepärast tahangi midagi täiesti teistmoodi teha ja vaadata, kuidas see mulle mõjub. 


Kahjuks on väga palju selliseid näiteid, kus peamiselt küll tahetakse üleliigsest kaalust vabaneda, et kui kohe tulemusi ei tule, siis jääb kava päevapealt katki :( Mina proovin olla tubli ja nii mitte teha. Pingutan need neli nädalat nii mis jaksan :)


Tegin hommikul ka mõõtmised ja kaalumise. Saan algandmeid siis pärast kava lõppu võrrelda. 


Nende päevade jooksul toitun ma võimalikult tervislikult. Söön palju juur-, köögi-, aed- ja puuvilju. Kala- ja linnuliha. Loobun täielikult kohvist, alkoholist ja magusast. Nuuks :( Kõige rohkem kahju on mul magusast. Kohvi asemel joon erinevaid teesid. Magusa asemel söön mett, hommikuti kohukest (vahest harva), pähkleid, puuvilju.


Iga päev käin värskes õhus jalutamas vähemalt 30 minutit. Iga päeva kohta märgin oma kalendrisse kui pikalt ma täpselt jalutasin. Nädala lõpus liidan tulemused kokku.


Eesmärk on teha iga nädala kohta kokkuvõte, kuidas kava järgida õnestunud on. Millised on emotsioonid, tagasilöögid ja õnnestumised.


Minu tänased söögid on olnud sellised:



Hommikusöök - praetud muna, lehtsalat, värske kurk ja konservoad tomatikastmes.

Lõunasöök -  Ahjulõhe, kartulipuder ja roheline salat oliiviõli, roheliste oliivide, värske kurgiga.








Kuna kala jäi veel järgi, siis õhtusöök tuleb umbes sarnane nagu lõunaajal. 


Vahepaladena olen söönud ühe pisema banaani, kollase kiivi ja kuivatatud banaanilaaste ning joonud tassi teed. 
Tahan veel saavutada selle, et lähen magama ja ärkan iga päev enam-vähem samal kellaajal, sest praegu see väga hästi ei toimi. Ideaalne oleks minna magama kell 23.00 ja ärgata kell 7.30. Nii tuleb ilusti kahesa tundi und.Selle 28. päeva sisse mahub veel 10-päevane täielik puhastuskuur. Selle jaoks on mul olemas sellekohane raamat, kus on päevade kaupa kirjas, mida ja kuidas ma täpselt tegema pean. Aga sellest kirjutan ma põhjalikumalt kui aeg sinnamaale jõuab.

8 comments:

Anonymous said...

Edu uue eluviisi juurutamisel. Kohukese asemel soovitan küll veidi tumedat šokolaadi või kuivatatud aprikoose.

Gea said...

Aitäh, edu läheb mul vaja küll.

Kohukest söön maksimaalselt 2 korda nädalas. See on selle jaoks, et ma ei murduks ja suudaks headest maiustustest (poes) sirge seljaga mööda käia.

Aga tumeda šokolaadi ja aprikoosid võtan ka oma menüüsse :)

Pamela said...

Kuivatatud banaanid ruulivad. Ma vuhmerdan neid kuus kilode kaupa.

Gea said...

Ruulivad jah! Ma eile ostsin neid üle pika aja, aga nüüd pean vaatama, et ma nende söömisega väga hoogu ei satuks.

Toivo Ellakvere said...

http://blog.massivehealth.com/post/19358238102/are-bananas-really-as-bad-for-you-as-cookies

Gea said...

Aga lisaks postitatud lingile palun kommentaari ka sellele viitele.

Ma kahjuks mõtteid lugeda ei oska :)

Pamela said...

Minu puhul on üldiselt valik, kas näkitseda šoksi või banaani, siis pigem kuivatatud banaani. Samal lingil on öeldud, et toitaineid on banaanis rohkem. Seega lõppkokkuvõttes ei tasu banaani maha teha.
Banaan on ka üks esimesi püreesid (pärast juurvilju), mida beebidele soovitatakse anda, kuna banaan hoiab kõhtu korras.
Niisiis - küpsis või banaan?

Gea said...

Ja eriti hästi maitseb banaan peale jooksuvõistlust kui kogu energia on rajale laiali jagatud.

Mina tean seda, et süüa võib tegelikult kõike - normaalsetes kogustes.

Ka nö rämpstoitu võib vahest harva-harva süüa. Natuke rohkem võib süüa kui näiteks ise kodus pitsat teha.

Nii on täpselt teada, et pitsa on värske ja mis koostisosi seal kasutanud olen.

Viimati kui pitsat tegin, siis sõin sinna kõrvale värsket salatit ja täiskõhu tunne tekkis ja kestis :)