Friday, November 20, 2015

Kuu aega ilma alkoholita

Eilsega sai täis täpselt kuu aega sellest hetkest kui viimati alkoholi jõin. Olen küll internetis kohanud kampaaniaid a`la "alkoholivaba september", "alkoholivaba aasta" jne, aga need pole siiani tegutsema ärgitanud.

Lihtsalt juhtus nii, et ühel hetkel avastasin enda jaoks paar huvitavat asja seoses alkoholiga:

  • mittealkohoolsed joogid on tunduvalt parema maitsega kui alkohoolsed joogid;
  • absoluutselt mitte mingit vajadust alkoholi juua ei ole, ei nädala sees ega nädalalõppudel;
  • igasugune huvi alkoholi vastu on kadunud
  • ...
Nüüd kui on alkoholivaba kuu mööda saadetud, saab öelda, et mingit vajadust veini järgi ilmnenud ei ole - järelikult ei olegi vaja ka edaspidi mõttetult raha ja aega alkoholi peale kulutada. Või vähemalt kuni 31.01.2016 kestab paus kindlasti.

Kuidas see muutus enesetundele on mõjunud? Kõige tuntavam mõju ilmneb selles, et varasem pidev natuke väsinud olek on kadunud, energiat on piisavalt, et vajadusel tööpäev ka õhtul kella 23.00-ni välja vedada. Spordi poolelt esialgu suurt vahet ei tunneta - oli hea teha enne ja on nüüd :) Võibolla ilmnevad täiendavad positiivsed ilmingud spordi poolelt kunagi hiljem. Praegune trennirütm on väga lihtne ja ilmselt harrastussportlasele üks sobivamaid: trennipäev ja puhkepäev on vaheldumisi ehk siis ühel nädalal 3 trennipäeva ja teisel 4. Kokku trenniaeg nädalas keskmiselt 5-6 tundi. Kusjuures, olen lugenud, et harrastusjooksjal, kes plaanib maratoni joosta 4 tunniga, on õige treeningplaani olemasolul nädalane optimaalne trenniaeg 4 tundi. Siit saab järeldada, et kas minu eesmärgid on kõrgemad kui maraton 4 tunniga läbida või on mu treeningplaan natuke vale.
Tegelikult on küll eesmärgid kõrgemad, oluliselt kõrgemad, aga need ei ole seotud spordiga. Sport vaid aitab eesmärkide saavutamisele kaasa. 


PS. Järgmises loos kirjutan sellest, mis on olnud isiklikult minu jaoks kõige suurem efekt, mille olen avastanud ja saavutanud täna alkoholi ära jätmisele viimase kuu jooksul. Ja see efekt on nii võimas olnud, et olen hakanud kahtlema, kas on üldse enam kunagi mõtet alkoholi juua.

No comments: