Monday, February 6, 2017

Isiklik suur küsimus

Mida aeg edasi seda populaarsemaks saab tervislik eluviis - tähendab see siis tervislikku toitumist, mõõdukat treenimist, neid mõlemat kokku või veel midagi siia juurde. Kui minna ajas natuke tagasi, näiteks paarkümmend aastat, siis ma ei mäleta et sellisest asjast nagu "tervislik eluviis" oleks keegi üldse midagi rääkinud ja ei mäleta ka, et enamusel inimestest mingeid tervisemuresid olnud oleks. Ju siis olid ajad teised.

Aga tänases päevas on kõik tervislik moes - "tee trenni, jõuad rohkem", "tule spordiklubisse ja su elukvaliteet muutub palju paremaks", "söö tervislikumalt ja sul on parem ja kergem elu" Võibolla need hüüdlaused ei olegi väga valed, aga selge on ka see, et see nö. tervislikkus on tegelikkuses ka üks suur ärivaldkond kus muuhulgas teenitakse ka inimeste teadmatuse pealt. Aga mitte see ei ole põhiline.

Eilse trenni ajal (70 min tõusvas tempos cross-trainerit) hakkasin mõtlema, et mis juhtub kui teeks enda eluviisi natuke (tõesti ainult natuke) tervislikumaks? Minu tänane eluviis ei ole klassikalises mõttes tervislik - ma ei söö hommikul putru, ei söö iga 3-4 tunni tagant tasakaalustatud toitu, joon natuke liiga palju kohvi ja headest veinidest on ka kohati raske ära öelda. Samuti on istumist liiga palju töö iseloomu tõttu. Ainuke asi mis on raudselt paigas, on ööune pikkus - ükskõik mis kell ma ka magama lähen, enne 8 tundi magamist üles ei ärka. Samuti võiks kaalu natuke vähem olla, trenni võiks rohkem jõuda jne.

Aga kui tulla alguse juurde tagasi: "tee trenni, jõuad rohkem", "tule spordiklubisse ja su elukvaliteet muutub palju paremaks", "söö tervislikumalt ja sul on parem ja kergem elu" - probleem on selles, et ma ei taha rohkem jõuda, mu elukvaliteet on niigi väga hea ning ka energiat on võibolla kohati liigagi palju.

Mida ma järgi proovida tahan, on see, et kui muudan oma elustiili natuke tervislikumaks - kuidas see mõjub mu sissetulekutele - kas hakkan tänu tervislikumale eluviisile rohkem teenima, suudan olla klientidele kasulikum, innovaatilisem? Kui see asi toimiks, teeks kohe mitu sammu tervislikuma eluviisi poole. Täna teen esimese sammu ära - unustan pikemaks ajaks ära et alkohol üldse maailmas olemas on ja kui see samm on 100% õnnestunud siis ca 3-4 nädala pärast võib järgmise teema ette võtta.

Seega - kui suudan enda jaoks numbrite näitel tõestada et tervislikum eluviis tähendab edukamat ettevõtlust, siis oleks sel asjal väga suur mõte sees ja soovitaks teistelgi ettevõtjatel proovida!


No comments: