Friday, October 31, 2014

Ära ütle "ei"

Parim lugu, mida sel nädalal lugenud olen,on Arnold Schwarzeneggeri 5 edu põhimõtet. Minu meelest on kogu see jutt väga motiveerivalt kirja saanud, aga eriti meeldib artikli osa, mis käsitleb "ei" ütlemist:

Loobu sõnast „ei“.
Ära kuula neid, kes ütlevad, et midagi on võimatu. Väldi oma sõnavaras sõnasid „ei“ ja „võimatu“. Kui palju oled kuulnud, et midagi pole võimalik teha ja seda pole keegi varem teinud?
Mulle näiteks püüti Austrias sisendada, et Ameerikasse pole mõtet minna, sest ma ei saa kulturistiks. Mind püüdsid filmistuudiote omanikud ümber rääkida, et minu jaoks pole olemas peaosatäitmisi ning võiksin näiteks filmis mõnd baarist väljaviskajat kehastada.
Mulle meeldib see, kui keegi ütleb, et seda pole varem tehtud. See tähendab seda, et kui mina selle ära teen, siis mina olen esimene, kes on selle teinud. Mina kuulan alati ainult iseennast ja ütlen endale – jah, ma suudan.

Olen ka oma elus (küll aastaid tagasi) pidevalt ja palju "ei"-sid kuulnud. Küll töökohtades, kus ametis pidin olema ja ka mujal. Ning nende "ei"-de tõttu jäi noorena ka mitmeid asju tegemata. Mina sain lõplikult "ei"-de maailmast välja vist alles 2009 või 2010 aastal kui alustasin ise endale palga maksmist ning pole olnud otseselt enam vaja kellegi "ei"-sid kuulata. Ning see elu on olnud igas mõttes ilus - ei mingit negatiivsust, mingeid probleeme - ainult positiivselt edasi.

Soovitan proovida "ei"-de vaba elu! Aitab kaasa edule nii spordis kui muus elus ..


No comments: